Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku
Novotná, Kateřina ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název práce: Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí předškolního věku pomocí testové baterie MOBAK-KG a porovnat jejich výsledky v závislosti na pohlaví. Dílčím cílem bylo zjistit postoje učitelů k genderové problematice ve vztahu k pohybovým aktivitám. Zjišťovali jsme, zda pohlaví dětí ovlivňuje pedagogy při výběru a nabídce pohybových aktivit. Výzkumné metody: Pro zjištění úrovně motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí byla využita standardizovaná testová baterie MOBAK-KG. Celkem bylo testováno 24 dětí z toho 12 dívek a 12 chlapců. Pro zjištění dílčího cíle byla využita metoda dotazníku, kterého se zúčastnilo celkem 13 respondentů. Obě části výzkumu byly realizovány ve vybrané mateřské škole. Výsledky: Výsledky testové baterie MOBAK-KG ukázaly, že v testech ověřující manipulační dovednost vykazuje skupina chlapců nepatrně lepší výsledky než skupina dívek. V testech zaměřených na lokomoční dovednosti se mezi skupinou dívek a chlapců rozdíly nevyskytovaly. Celkově lze říct, že zjištěné rozdíly mezi skupinou dívek a skupinou chlapců jsou minimální, statisticky i věcně nevýznamné. Tato zjištění jsou v souladu s odpověďmi pedagogů na dotazníkové šetření zaměřeného na...
Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK
Malý, Matěj ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK Cíle práce: Cílem této práce bylo analyzovat úroveň motorických kompetencí žáků 6. tříd pomocí testové baterie MOBAK 5-6. Na základě analýzy získaných výsledků pak bylo dále cílem určit nedostatky a navrhnout možnosti pozitivního ovlivnění ve školní praxi. Zároveň bylo cílem ověřit vhodnost této testové baterie ve školní tělesné výchově. Metody: Výzkumný soubor tvořilo celkem 144 žáků 6. ročníků základní školy (81 chlapců a 63 dívek). Výsledky testování byly získány pomocí 8 motorických testů MOBAK (kategorie 5- 6). První 4 testy tvoří kategorii Pohyb s předmětem a další 4 testy tvoří kategorii Vlastní pohyb. Samotné výsledky testování byly doplněny daty získanými metodou dotazování. Rodiče žáků vyplnili dotazníky týkající se sportovní aktivity jejich dětí. Žáci byli rozděleni do skupin dle pohlaví, sportovní aktivity ve volném čase a sportovní aktivity s rodiči a v rámci tohoto rozdělení byly jejich výsledky srovnány. Výsledky: Celý výzkumný soubor dosáhl průměrných a podobných výsledku v obou kategoriích (Pohyb s předmětem a Vlastní pohyb). Chlapci dosáhli mírně lepších výsledků v kategorii Pohyb s předmětem než dívky, v kategorii Vlastní pohyb byly výsledky vyrovnané. Žáci, kteří pravidelně sportují dosáhli většího...
Pohybová gramotnost žáků staršího školního věku
Halmo, Marek ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Pohybová gramotnost žáků staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a porovnat úroveň pohybové gramotnosti žáků základních škol 6. třídy a 6. atletické třídy. Toho budeme dosahovat pomocí zjištění úrovně pohybové kompetence. Druhotným cílem je porovnat naše získané výsledky s výsledky ze Švýcarska. Metody: V naší práci jsme použili metodu pozorování a metodu komparace. Metodu pozorování jsme aplikovali u testování jednotlivých testů a metodu komparace v části porovnávání dvou tříd, pohlaví a států. Výsledky: Zjistili jsme, že dívky dosahovaly lepších výsledků v oblasti pohybu s vlastním tělem a chlapci dopadli lépe v oblasti pohyb s pomůckou. Nejlepších výsledků dosáhli žáci v testu kotoul letmo a nejhorších v testu dribling nohou. Dále jsme zjistili, že sportovní třída dominovala ve všech testech. V porovnání naších výsledků, se švýcarskými výsledky byly výsledky v jednotlivých testech podobné, resp. lépe dopadli naší žáci ve 4 testech, ve 3 skončili lépe švýcarští žáci a v 1 testu byly výsledky shodné. Klíčová slova: MOBAK, dovednosti, gramotnost, žáci, tělesná výchova
Vliv tělesné výšky na pohybové kompetence dětí mladšího školního věku
Sláčíková, Barbora ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení vlivu tělesné výšky, BMI, pohlaví a pohybové aktivity ve volném čase na pohybové kompetence dětí mladšího školního věku. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na mladší školní věk a jeho zvláštnosti v tělesném, psychickém, pohybovém a motorickém vývoji. Dále se práce zabývá pohybovou aktivitou a jejím vlivem na dětský organismus. Důležitou kapitolou teoretické části je kapitola zaměřená na růst a vývoj. Na tyto poznatky navazují informace o antropometrických a somatických změnách v období mladšího školního věku. Diplomová práce dále obsahuje popis testových baterií a hlavně podrobnějším popisem zvolené testové baterie MOBAK 3. V praktické části se nachází informace o výzkumných metodách, výzkumném souboru a využití vybrané statistické metody. Výsledky ukázaly, že vliv tělesné výšky na pohybové kompetence dětí není významný. Statistická významnost se prokázala u dalších dosazených proměnný, kterými byly BMI, pohlaví a pohybová aktivita ve volném čase. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, tělesná výška, pohybové kompetence, motorické testování, Mobak

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.